måndag 12 maj 2008

I had a king

Min gamla lapp skickade ett kedjebrev till mig ikväll, jag hatar kedjebrev! Det här handlade om att man ska fylla i sin födelsedag i en lista och skicka vidare den, så att hela året blir fyllt. Jag struntade i det, precis som jag struntar i alla kedjebrev. Kort därpå fick jag ett mail från Facebook där det visade sig att samma gamla lapp har addat mig som favourite match. Hey!

Ja okej, vi var rätt lika, vi hade jättemycket att prata om, vi hade samma favoritfilmer, vi låg i hans säng i flera timmar en ljus sommarnatt och pratade om allt möjligt, allt verkligen, och vi låtsades vara "Hajpojken". Senare fick jag en renkalv döpt efter mig, världens sötaste renkalv! Och allt var ju perfekt då. Men det var då, man måste gå vidare... även om allt var så bra och om inget sedan hände... även om jag fick mms på hans guddotter.

Well well, jag kanske är fast i det gamla... och ältar för länge. Idag var det förresten en gammal fling som bad om ursäkt för hans beteende tidigare, han hade haft dåligt samvete för han inte tyckte att han behandlat mig bra. Jag hade inga hard feelings om det, jag sa det, men på något sätt känns det väl rätt bra att han bad om ursäkt för något han själv tyckte var fel.

Ibland har man en kung, hur länge vi får ha honom i våra liv är oklart. Om det är för en ljus sommarnatt eller om det är över en sommar, det vet man aldrig. Någon gång kanske man kan få tillbaka honom, just samma kung som fanns där den där natten... tiden får utvisa vad som händer.

I had a king - Joni Mitchell

Inga kommentarer: