måndag 1 december 2008

En kille från Junis

Jag har så mycket i mitt huvud, men jag kommer inte på något bra sätt att få ner det. Att skriva ut det, utan mellanrum för funderingar, skriva så att fingrarna brinner, för så mycket har jag i huvudet. Men att få fram det... det är en spärr någonstans.

Jag vill skriva om helgen som var. Min 25-årshelg, som var mycket bra faktiskt! Släkt och fika på fredagen, och fest och drinkar på lördagen. Lördagen var fin, jag gillar mina vänner så mycket. Jag kommer sakna dom när jag flyttar till Umeå igen. För yes, jag har kommit in på trafiklärarutbildningen igen! Men just nu saknar jag ju mina vänner i Umeå. Man kan aldrig bli nöjd va?

Utekvällen var bra. Fördrinkar och tårta hemma hos mig, flera presenter med fiffiga rim av Malin. När vi kom ut beställde jag en GT, men grejen med att känna en bartender är att det blev alldeles för mycket G och inte alls så mycket T. Jag bjöd upp Malin till dans på övervåningen, några norrmän sjöng. Sedan stod vi i trappan länge, pratade med folk som gick förbi. Där träffade jag den här avlägsna bekanta killen, vi har haft koll på vilka vi är (för att han är från min by i Tornedalen) och kanske utbytt några ord någon gång. Nu bjöd han på öl och vi pratade. Jag träffade hans kompis som köpt mina gammelmorbröders hus i Junis, han bjöd mig på fest i huset nästa helg men jag tror inte... Jag kom ifrån den här killen sen, så jag och Micke fick för oss att gå till Emil kl 4 på natten, ett hembesök av hat för att han inte följt med ut. Fortfarande ganska påverkad av min GT-med-för-mkt-G, letade jag upp hans mobilnummer på hitta.se och ringde. Han hämtade mig senare i taxi från Emil. Jag följde med honom hem, men sa att jag inte gör något förrän det är på riktigt. Jag sov med kläderna på bredvid honom, men vi höll om varandra och pussades. Han sa att han skulle hämta mig i Junis nästa helg, jag sa vi får se.

Jag ska ju ändå flytta till Umeå. Det är ingen idé att bli involverad i något. Nej.

Min mamma sa förresten "Jenny, följ mitt råd, och skaffa inte en kille från Junis", samtidigt som hon kollade på min pappa. En kille från Junis. Haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, "skaffa inte en kille från Junis"? Haha, din mamma är så rolig.

cammy sa...

hahahhha din mammas kommentar var ju guld