söndag 14 december 2008

Weekend heroes

Idag känner jag mig både glad och ledsen på samma gång. Men ibland är inte alla dagar lika bra, och jag tror att lite av anledningen till att jag känner mig både glad och ledsen är utekvällen igår. Det var mkt trevligt faktiskt, jag, Therese, Emil och Micke satt hemma hos Therese och hade förfest, och sedan var vi på Ferrum. Ferrum förra gången, den 29/11 var så mkt bättre. Det var roligare, det var trevligare folk då, och jag saknar Malin när hon inte är med ut. Men jag ska inte säga att det var dåligt igår ändå. Det var på många sätt fint.

Jag träffade en kille jag träffade med Malin förra gången vi var ut. En liten yngling, men jag gillar ju yngre killar. Fniss. Född 88 och från Malins by. Jag fick diverse erbjudanden av honom, och han kom fram stora delar av kvällen. Det slutade med att hans ex kom och bråkade på honom för att han pratade med mig, så jag drog mig därifrån. Så jag hamnade utanför Ferrum, pratandes med en lappkille som gick klassen ovanför mig på gymnasiet. Jag briljerade med mina samiska kunskaper, och vi försökte ha efterfest hos honom. Men istället gick alla hem till sig.

Men jag väntar på nyår litegrann. För i onsdags skickade jag ett sms. "X, kom till Kiruna till nyår. Vi kan äta vegansk festmiddag, ha Star Wars-maraton och bli fulla utan att gå ut." Han svarade att det skulle bli för dyrt, och efter några sms fram och tillbaka så sa han att han eventuellt skulle berätta en hemlighet dagen därpå. Och på torsdagen sa han att han kommer upp! Sa jag förresten att han också är yngre? Hahaha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter ju spännande med den där snubben :)