söndag 21 december 2008

Ett annat skäl att se framåt sådär 1½ vecka

Åh kan inte julen bara vara över? Eller så kan jag inte säga, för jag gillar julen. Men jag längtar mer till nyår, för då mina damer och herrar, kommer lilla J upp hit! Det blir veganmiddag värdig ett nyårsfirande, det blir nog lite drinkar och kanske lite bubbelvin, och det kanske blir någon fest. Det kommer bli grymt! Jag tror verkligen det! Men vi ska inte göra planer, vi ska ha ett spontant nyår. Jag hoppas ju att jag får träffa mina vänner också.

Men nu närmast blir det fest på annandagen, och utgång på hemvändarkvällen på Ferrum. När jag tänker tillbaka på förra gången, så ler jag. Mest för den finfina komplimangen jag fick av en helt okänd tjej. Hon kom fram och sa "jag måste bara säga det här, du är den sötaste tjejen jag någonsin sett". Jag tackade och så försvann hon lika snabbt. Therese undrade senare vad den där tjejen ville, och jag svarade med ett leende. Mer komplimanger från andra människor. Det behövs! Varför måste de flesta vara så dåliga på det?

3 kommentarer:

Judge Dave sa...

Folk är dåliga på att ge komlimanger för att mottagaren av komplimangen oftast tror att det finns en baktanke med den.

Anonym sa...

Du är utmanad! Kolla min blogg.

Jenny sa...

Jo, det är sant faktiskt. Varför måste alla vara så misstänksamma för det mesta? När folk bara vill vara snälla?!