tisdag 13 januari 2009

18 år igen

Jag har fått påtryckningar att jag måste uppdatera min blogg nu när jag är tillbaka i Umeå, för att folk vill tydligen ha koll. Hur som helst trivs jag här, min och Emils lägenhet är fin, den är hemtrevlig och jag gillar den. Jag gillar det faktumet att jag har två dörrar till mitt rum, så jag brukar variera mig och välja mellan båda när jag ska gå in och ut från mitt rum.

Fyra dagar i veckan ska jag pendla till Vännäs. Måndagar har vi som hemma-studie-dagar. Det känns skönt. Jag orkar inte åka buss varje dag, med båda bussresorna (till Vasaplan och sedan till Vännäs) och väntetid på Vasaplan så tar det minst 45 minuter en väg. Hittills (efter två dagar, ja) är det lite omvälvande, det är mycket mer skola än vad jag är van med, men lärarna är jättebra och trevliga. Klassen är trevliga. Men ändå känner jag varje dag någon slags värk att jag inte vill. Men bara när jag inte är där, för när jag väl är på skolan tycker jag det är bra. Men så kommer jag hem, och jag får andra tankar. Fast det är ju inte så länge, utbildningen är inte ens 1½ år, och vi har flera veckors praktik.

Under våren ska vi ha en veckas besök på någon trafikskola. Jag överväger starkt att ta en trafikskola i Växjö. Mest för att jag ska få träffa lilla J. I så fall får jag vara med honom i över en vecka, det känns ju helt fantastiskt.

Nu ska jag läsa trafikböcker, samma böcker man fick på körskolan för mer än 7 år sedan. Eller de har ju uppdaterats sedan dess. Det känns lite som om jag är omkring 18 igen, det gör det även på bussen till Vännäs på morgonen, full av gymnasieelever. Hej!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för krya på mig kommentaren =) Låter skoj att få börja plugga igen.. Lite, men bara liiiite avis är jag på dig som går i skola igen :) Kram

Anonym sa...

Så du känner dig som tonåring på nytt? :o) Jaa, det är ju bara sisådär 7 år sedan vi var 18 så...

Vad roligt att få läsa körskoleböckerna igen. Jag hade velat göra teorin en gång till, bara på skoj, för att se om jag skulle klara den nu.

*Emma* sa...

Yo! Coolt me trafikskola!! Jag far från Umää redan på lördag tyvärr :/ Vet inte riktigt hur tiden ser ut fram tills dess. Får nog bli när jag kommer tillbaka trots allt, dvs den 15 mars. Eller om du kommer ha vägarna förbi sthlm! Då kanske ja kan fara dit! Kraaaam

Anonym sa...

Heja Jenny!
Var glad att du inte måste pendla i nästan två timmar enkel väg, som jag gjorde när jag jobbade i Västerås... Men jag kan tänka mig att en vännäsbuss fylld med gapande gymnasister känns sådär. Jag tror iaf att du kommer att fixa det där galant!

Förresten... får man se fler bilder på lägenheten? Kanske på bilddagboken?

Kramar från mig, Svante och Magnus.

cammy sa...

hej baby vad bra att du verkar trivas i umeå och det där med praktik på annan ort låter ju lovande förstår att du vill dit hihi

cammy sa...

synd du inte är där. men jag förstår!


ang din fråga i min blog!

jag TROR jag är kääääär!

Anonym sa...

Men Jennyn, nu får du lov att börja uppdatera lite!

Elli sa...

Jag tycker att du ska ta upp ditt bloggande igen :)